Ekte og jordnært

FALT I SMAK: Her er de ansatte i Brødr. Ringstad på besøk hos Øystein Westlie i fotostudioet. Det var han som laget reklamefilmen som nå har gått som en farsott i sosiale medier.

FALT I SMAK: Her er de ansatte i Brødr. Ringstad på besøk hos Øystein Westlie i fotostudioet. Det var han som laget reklamefilmen som nå har gått som en farsott i sosiale medier. Foto:

Artikkelen er over 3 år gammel

Over 22.000 har sett Brødr. Ringstads nye reklamefilm. - Den slo kolossalt an.

DEL

Rakkestad fra ende til annen. Det er den røde tråden i Brødr. Ringstads nye reklamefilm, som tar deg med hjem til Hans Tøger Holmsens griser, kuer som beiter i Buerbakkene til grilling i hagen til Kine Slåttbråten og Pål-Øyvind Johansen. Filmen ble også selvfølgelig laget av en raksting.

– Det er ekte mennesker i ekte settinger. Det var viktig for meg, sier Øystein Westlie, som står bak lokalgrossistens ferskvare på film.

Vise kontrastene

– Jeg ønsket å vise hva som skjer i prosessen fra produsent til produkt. Vise fram de ansatte og dem som leverer til oss. Filmen var ment som markedsføring av produktene for kunder og til bruk i sosiale medier, forteller Kjell Ringstad i Brødr. Ringstad, som videre ga Westlie full frihet til å gjøre hva han ville.

– Jeg ville gjøre det folkelig og vise fram den langsbygdsdelen som Ringstad representerer og sette dette opp mot de store stedene han leverer til. Kontrasten mellom The Thief i Oslo til fjøset til Holmsen i Rakkestad, forteller han.

(saken fortsetter under bildet)

I FJØSET TIL HOLMSEN: Her er Kjell Ringstad på besøk i fjøset til Hans Tøger Holmsen.

I FJØSET TIL HOLMSEN: Her er Kjell Ringstad på besøk i fjøset til Hans Tøger Holmsen. Foto:

Mye oppmerksomhet

Filmen har blitt hyppig delt i sosiale medier og har blitt vist over 22.000 ganger på Brødr. Ringstads facebookside.

– Filmen slo kolossalt an på sosiale medier. Filmen har fått mye oppmerksomhet og mange kommentarer. Det var veldig morsomt og beviser at det er viktig å ha høy kvalitet på markedsføringen også, sier Ringstad.

(saken fortsetter under bildet)

LOKALE SKUESPILLERE: Kine Slåttbråten og Pål-Øyvind Johansen med sønnene Linus og Caspian var noen av de lokale skuespillerne Westlie brukte i Brødr. Ringstads reklamefilm.

LOKALE SKUESPILLERE: Kine Slåttbråten og Pål-Øyvind Johansen med sønnene Linus og Caspian var noen av de lokale skuespillerne Westlie brukte i Brødr. Ringstads reklamefilm. Foto:

– Hvorfor tror du den ble så populær?

– Jeg tror rakstingene føler en viss stolthet over både Ringstad og stedet sitt. I filmen er det Rakkestad-landskapet som er rammen og rakstinger i fokus, sier Westlie.

Den lokale filmskaperen startet filmingen i august i fjor og hadde lanseringsfest sammen med de ansatte i Ringstad på forsommeren.

– Da var det fest med champagne og pølser, forteller Westlie, som ironisk nok er vegetarianer.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken