Foranledningen er at Disney tok kontakt med Interflora Norge for et samarbeid i forbindelse med verdenspremieren av filmen Skjønnheten og Udyret den 17. mars.

– Det er en stor ære å bli godkjent av Walt Disney, synes Bente Ringsby.

Interflora butikkene kan selv velge hvor mye de vil involvere seg.

Roser og roseblad

I filmen møter man Belle, en smart og vakker ung kvinne som blir tatt til fange av Udyret. Til tross for sin frykt lærer hun seg å se forbi Udyrets forferdelige ytre, og oppdager det gode hjertet til den forheksede prinsen. Men rekker hun å bryte forbannelsen før den magiske rosen mister sitt siste kronblad og prinsen må leve som Udyret i alle sine dager.

– Rosens magi er sentral i filmen. Det gjelder i hverdagen også dette med rosemagi, smiler Dagmar Karine Andersen.

De har laget en egen utstilling i butikken og har pyntet kinoen med røde roser.

– Samarbeidet er morsomt og noe utenom det vanlige. Det er gøy å tenke annerledes, synes Andersen.

– Det gir reklame begge veier, påpeker Ringsby.

Vanlig med samarbeid

– Det er ikke noe nytt at vi på Rakkestad kino har samarbeid med en lokal næringsdrivende.

Det har også vært flere utstillinger fra de lokale næringsdrivere i Rakkestad, noe vi på Rakkestad kino synes er veldig hyggelig. Vi håper at de lokale næringsdrivende fortsetter å samarbeide med oss i fremtiden, kommenterer kinosjef Magne Bjørnstad.